Clienții unei bănci importante din România, vizați de o nouă metodă de fraudă. Avertismentul conducerii: "Nu suntem noi!"

Clienții unei bănci importante din România, vizați de o nouă metodă de fraudă. Avertismentul conducerii: "Nu suntem noi!"

O bancă importantă din România a lansat un avertisment asupra unei noi metode de fraudă căreia îi pot cădea victime clienții.

Potrivit CEC Bank, clienții pot fi contactați prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că fac parte din departamentul antifraudă al băncii și care, sub pretextul că au identificat o plată suspectă, cer datele de pe card și codul de securitate.

Deși CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri, tentativele infractorilor nu se opresc.

ADVERTISING

"Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare.

Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale. NU SUNTEM NOI! Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon”, a transmis CEC Bank pe Facebook.

"Vă reamintim că este foarte IMPORTANT să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal.

Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, subliniază CEC Bank.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Poliţiştii atrag atenţia asupra noii metode de fraudă care are drept ţinte clienţii băncilor, denumită spoofing.

Clienții pot fi contactaţi prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor şi care, sub pretextul unei plăţi „suspecte”, cer date de pe card şi codul de securitate.

Noua metodă de fraudă implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituţii bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au conturi bancare.

ADVERTISING

Poliţia precizează că reprezentanţii unităţilor bancare nu vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS.

Deţinătorii de carduri bancare nu trebuie să divulge niciodată informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.

„Dacă aveţi orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactaţi direct instituţia bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul autorităţilor către clienţii băncilor.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇