Carrefour România și GreenPoint Management anunță colectarea a 100.000 de PET-uri în cadrul campaniei „Plata cu PET”

Carrefour România și GreenPoint Management anunță colectarea a 100.000 de PET-uri în cadrul campaniei „Plata cu PET”

Carrefour România și GreenPoint Management au colectat peste 100.000 de PET-uri în perioada octombrie-noiembrie 2020, în cadrul campaniei Plata cu PET, oferind în schimb 28 de tone de fructe și legume românești, de la producători locali.

Campania, aflată deja la cea de-a doua ediție, este un demers Carrefour prin care PET-ul devine monedă de schimb pentru fructe și legume, încurajând astfel românii să deprindă obiceiuri mai bune și să recicleze.

Caravana Plata cu PET a ajuns anul acesta în 6 orașe: Brașov, Baia Mare, Constanţa, Iaşi, Târgu Jiu şi Bucureşti.

„În ultimii doi ani, am străbătut 14 orașe în care am dus, împreună cu Carrefour, un mesaj în care noi credem, și anume acela că deșeurile de plastic sunt o resursă. Dacă sunt colectate selectiv și reintroduse în circuitul economic, reducem poluarea și susținem astfel economia circulară,  în urma căreia, în timp, să avem o gestionare corectă a resurselor. Am ales să fim parteneri în acest proiect pentru că suntem o companie care are sustenabilitatea în ADN-ul său, iar fiecare inițiativă care ne duce mai aproape de atingerea țintelor trebuie susținută”

Adela Lazăr, Președinte GreenPoint Management.
ADVERTISING

Plata cu PET este proiectul care exprimă cel mai bine viziunea Carrefour asupra economiei circulare, transformând plasticul din deșeu în monedă de schimb pentru fructe și legume de la producători locali. Le mulțumim partenerilor GreenPoint Management pentru că s-au alăturat campaniei și pentru că, împreună, am putut ajunge în 6 orașe anul acesta, la cererea clienților noștri, care au trecut la obiceiuri mai bune. Toate PET-urile colectate vor fi reciclate de către GreenPoint Management, pentru a fi reintroduse în circuitul economic”

Felician Cardoș, Manager de Mediu Carrefour România.

Fructe sau legume proaspete în schimbul pet-urilor

Mecanismul campaniei a fost unul simplu. Orice persoană a avut posibilitatea să aducă la caravana amplasată în parcarea hipermarketurilor până la 20 de PET-uri pe zi, urmând ca acestea să fie colectate pentru reciclare.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Pentru fiecare PET, clienții au primit fructe sau legume proaspete, de la producători locali, din incinta magazinului. Gestionarea și transportul PET-urilor colectate în cadrul campaniei în toate cele 6 orașe au fost realizate de Grupul GreenPoint.

Mai mult, Caravana Plata cu PET a fost extinsă anul acesta și în afara magazinului, în comunități, la asociații, centre de zi și ONG-uri, care au putut colecta, timp de o săptămână, PET-uri în schimbul cărora Carrefour a oferit fructe și legume de la producătorii locali.

În total 17 ONG-uri a fost partenere în Caravana Plata cu PET, din cele 6 orașe vizitate.

Campania Plata cu PET este inclusă în programul „Punem Preț pe Plastic” inițiat de Carrefour în vara anului 2019.

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau prin Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store și cu o rețea prezentă în 36 de orașe.

ADVERTISING

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Deschidem Vinul Românesc, Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România și Creștem România BIO, în cadrul căruia a introdus în premieră în România eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente - Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Despre GreenPoint Management

GreenPoint Management S.A. este o organizație care implementează răspunderea extinsă a producătorilor, autorizată de Ministerul Mediului prin licența de operare nr. 2 din 02.05.2019. Compania noastră preia obligațiile de mediu privind gestionarea ambalajelor introduse pe piața națională, în sensul atingerii țintelor de reciclare/valorificare pentru producătorii din portofoliul nostru. Pentru aceasta, colaborăm exclusiv cu agenți economici autorizați din punct de vedere al protecției mediului și care dovedesc că operează capacități de reciclare/colectare în conformitate cu normele UE.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇