Boeing renunță la producția clasicului model 747 și va face mai multe disponibilizări față de cele anunțate anterior, după ce a raportat pierderi de 2,4 miliarde de dolari din cauza crizei Covid-19.
Mișcarea face parte dintr-o tendință generală a companiilor aeriene, care au redus flotele și au anulat comenzi de aeronave, ca răspuns la amploarea pandemiei de coronavirus, scrie BBC.
British Airways și compania australiană Qantas sunt doar două exemple recente de companii care au anunțat retragerea flotei 747, din cauza lipsei de pasageri.
Producția scade pentru toate aeronavele
”Adevărul este că impactul pandemiei în sectorul aviatic continuă să fie sever”, spune Dave Calhoun, șeful Boeing. ”Luăm măsurile necesare pentru a ne asigura că suntem bine poziționați pentru viitor”, a mai spus acesta.
Boeing intenționează să încetinească, de asemenea, și producția pentru restul de aeronave, inclusiv problematicul 737 Max.
Aeronava a fost ținută la sol din martie 2019, aducând companiei pagube de 20 de miliarde de dolari.
În ceea ce privește aeronava 737, Boeing anunță reluarea producției, dar se așteaptă ca rata de producție să rămână scăzută în viitorul previzibil, în condițiile în care virusul este deja foarte apăsător pentru industrie.
Revenirea va dura 3 ani
Reprezentanții Boeing speră să producă 31 de aeronave pe lună până la începutul lui 2022. Estimările au fost revizuite după ce inițial compania spera să atingă acest obiectiv la începutul lui 2021.
”Deși au existat semne încurajatoare, estimăm că va dura aproximativ trei ani să revenim la nivelul din 2019”, mai spune oficialul Boeing.
Boeing a anunțat pierderi de 2,4 miliarde de dolari la trei luni, în iunie, în condițiile în care vânzările au scăzut cu 25% până la 11,8 miliarde de dolari.
Anul trecut, compania a raportat o pierdere de 2,9 miliarde de dolari în același trimestru, după ce a fost nevoită să acopere costuri de 5 miliarde de dolari după reținerea la sol a aeronavelor 737 Max.
Declinul vânzărilor a fost generat și de unitatea comercială, responsabilă cu companiile de linie.
Veniturile au scăzut cu 65%, în condițiile în care compania a livrat doar 20 de aeronave în ultimul trimestru, față de cele 90 de unități livrate în anul anterior.
Citește și:
Airbus elimină 15.000 de locuri de muncă, din cauza crizei aduse de coronavirus