Arhitecta care a creat un brand de bijuterii de 1 milion de euro: Din Germania înveți să fii riguros, din China primești o lecție a smereniei

Arhitecta care a creat un brand de bijuterii de 1 milion de euro: Din Germania înveți să fii riguros, din China primești o lecție a smereniei

Roxana Dan este arhitect, designer, om de afaceri și mamă, toate în același timp. Iar din mâinile ei ies creații unice în România, extrem de căutate chiar și pe piața internațională, după ce a investit 1.000 de dolari împrumutați și foarte mult talent în pasiunea sa: bijuteriile.

Așa s-a născut brandul Lisa&Co., unde fiecare bijuterie arată ca o piesă de artă inspirată din concepte precum asimetria sau formele geometrice. Business-ul ei vizează două segmente: fie colecții ediție limitată, în serii mici, fie bijuterii la comandă cu pietre spectaculoase.

Unul dintre produsele custom-made recent creat este un inel cu diamant galben fancy color de două karate, care are alături încă două diamante albe de 1,5 karate, cu tăieturi foarte speciale, pietre clare, care valorează 80.000 de euro.

Astăzi, după patru ani pe piață, Roxana schițează viitorul peste hotare al afacerii născute din pasiune, care a atins o valoare de un milion de euro la sfârșit de 2021.

”Eu am început să desenez de copil mic și o arhitectă cu care lucra tatăl meu mi-a zis clar: ”Ok, copilul e talentat, haideți să facem ceva să ajungă la școala de arhitectură”.

Și am făcut de-a lungul vieții desen, pictură, sculptură… Și am ajuns astfel la facultatea de arhitectură.

Am studiat în București, în Berlin, în Stuttgart și Beijing, unde am ajuns cu bursă. Acum, pe lângă business-ul cu bijuterii, am și un birou de arhitectură în București”, povestește Roxana Dan, fondatoarea Lisa&Co, pentru spotmedia.ro.

Ce influenţă a avut această experiență în Germania și în China asupra ta?

În Germania înveți să fii foarte riguros și organizat și să predai lucrurile la timpul lor. Adică vezi că pe lângă partea de creativitate există și partea de punctualitate, care în România este destul de greu de învățat în școală, că toată lumea face lucrurile pe ultima sută de metri.

În China primești o lecție a smereniei. Vezi cât de mare este, de fapt, lumea, câți oameni talentați sunt și îți dorești să fii mai bun să faci performanță, ești pus în fața unor oameni mulți și profesioniști și lupți mereu spre mai bine. Întotdeauna vrei să te autodepășești.

Foto: Lisa&Co
Cum s-a născut brandul Lisa&Co?

Lisa&Co s-a născut când eram însărcinată și voiam să schimb atmosfera, că era destul de obositoare activitatea cu arhitectura la acel moment, să mergi pe șantier însărcinată, cu burta mare, nu era scenariul ideal.

Am vrut să fac altceva pentru câteva luni, mi-am închipuit că după ce nasc ar trebui să pot să am mai multă flexibilitate, să pot să lucrez de acasă și am început să dezvolt proiectul acesta, mai mult ca un hobby.

De fapt, s-a născut din pasiune pentru acest domeniu, o pasiune mai veche pe care o aveam de mic copil și s-a transformat, treptat, treptat, într-un business.

…pasiunea pentru bijuterii?

Da, exact. La modul general, m-a pasionat partea de design foarte tare încă de copil. De fapt, au foarte multe lucruri în comun, cu toate că nu pare: arhitectura cu bijuteriile. Ar fi vorba despre același proces de proiectare, de teste, de implementare a unui proiect. Cumva, sunt aceiași pași pe care-i urmezi.

Foto: Lisa&Co
Care a fost investiția și cu ce gânduri ați pornit la drum?

Inițial a fost o investiție foarte mică. M-am împrumutat de 1.000 de dolari de la un prieten.

Cea mai mare investiție a fost munca. Foarte multă muncă.

N-am pornit cu niciun gând. Am pornit fix de la dorința de a face ceva ce îmi doream, cu multă pasiune, cu foarte multă muncă, cu răbdare și având un super feedback de la clienți, asta m-a făcut să am planuri și vise destul de mari în direcția asta.

Foto: Lisa&Co
După 4 ani, ați ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro. Care a fost secretul?

Secretul, evident, este multă muncă, multă pasiune, implicare maximă și, cred eu, și talent.

Evident, trebuie să ai și puțin talent orice ai face și să înțelegi foarte bine piața și nevoile pieței, să înțelegi ce nu se găsește în piață, ce și-ar dori oamenii.

Și focusarea pe o anumită nișă care nu există poate să fie, probabil, cheia succesului în proiectul meu.

Cum a venit pandemia peste acest proiect?

A venit cu un proiect nou, cu online-ul, pentru că noi vindeam fizic 90%. Adică aveam site-ul, pe care l-am făcut abia la un an după lansarea brandului, și vindeam destul de bine fizic și atunci ni se părea complicat cu online-ul.

Evident, dacă nu am mai avut soluție fizică, a trebuit să mă reorganizez cu toată echipa.

Am avut mai mult timp să ne gândim la acest aspect și a fost de succes și magazinul online, pentru că oamenii au vrut în continuare să cumpere. Nu pot să zic că a venit cu o schimbare negativă, mai degrabă una pozitivă.

Reușim să ajungem și la clienți care nu sunt în București. Pentru că, până atunci, noi ne adresam publicului bucureștean.

Care a fost cea mai importantă lecție din pandemie, ca om de afaceri dar și ca mamă?

Mai ales la început, când s-a creat panica, am pus un pic frână și am avut timp să mă gândesc ce fac și ce nu fac.

Pentru că în viață, totul se rezumă la alegeri, chiar dacă pare că faci niște lucruri pentru că ești constrâns și nu ai soluții, de fapt nu e adevărat, lucrul ăsta e doar în mintea noastră.

Întotdeauna trebuie să știi foarte clar ce trebuie să faci și ce nu vrei să faci.

Și, cumva, în pandemie, având mai mult timp în perioada în care toată lumea s-a cam oprit din muncă, mi-am cristalizat foarte clar ce vreau să fac și unde vreau să ajung.

Deci pot să zic că a avut un efect pozitiv din punct de vedere profesional.

În ceea ce privește copiii, la fel, a fost un impact pozitiv, am reușit să stau mai mult cu ei acasă pentru că înainte plecam dis de dimineață, ajungeam seara și era destul de greu să gestionez timpul de birou cu timpul personal, eram destul de neîmpăcată. Și am reușit să găsesc un echilibru în pandemie și în ceea ce privește copiii.

Ce planuri de business aveți?

În anul ce vine vrem să îmbunătățim partea de online, sper să facem ceva schimbări la magazinul nostru online.

Avem în vedere să deschidem o locație fizică în Italia și una în Germania și să ne extindem mai serios pe piața internațională (cu showroom-uri) și să intrăm în forță pe partea de produse din aur și diamante.

Foto: Lisa&Co
Există o cerere pe segmentul acesta din internațional?

Avem un feedback foarte bun de la clienții pe care-i avem acolo și ne-au apreciat munca și considerăm că există cerere.

Ce înseamnă asta, ca investiție?

Ca investiție, deja din anul acesta am investit foarte mult în produse. Și avem în plan să investim în continuare foarte mult. Încă nu avem o cifră exactă, dar vorbim la nivel de sute de mii de euro. O investiție serioasă.

bcr

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇