Conceptul de ”listare pe Seedblink”, ridicarea de noi și noi runde de investiții, crowdfunding și alte elemente fac parte din vocabularul de zi cu zi al companiilor din zona IT, fie ele mai mari sau mai mici. Iar românii dovedesc zi de zi că sunt foarte buni la acest tip de business.
Un astfel de exemplu este Andrei Stoica, un antreprenor care a inventat ceea ce i-a lipsit atât de mult în ultimii zece ani de marketing digital: aplicația prin care clienții să poată explica online exact cum vor să arate site-ul pe care el îl creează, ca și când ar sta umăr la umăr în fața aceluiași ecran.
Mulți au idei bune, dar distanța și restricțiile complică lucrurile când vine vorba de explicații clare, așa că, acum, Brunch rezolvă această problemă. Iar ideea sa a atras un investitor cu 250.000 de euro.
Andrei Stoica lucrează de mai bine de 10 ani în marketing, design și development și în cea mai mare parte a timpului a fost fie freelancer, fie antreprenor.
În 2014, a pus bazele unei agenții de digital marketing care activează pe plan local și internațional, stoica.co. Acum, are 9 oameni full time în echipă și mai mulți colaboratori și lucrează cu clienți B2B din România, Belgia, Olanda, UK, SUA.
Anul acesta a lansat un startup marketing tech, Brunch, alături de Răzvan Stătescu, Mihai Ivașcu și echipa.
Se poate spune că are antreprenoriatul în sânge, pe lângă dorința de a rezolva probleme într-un mod sustenabil.
”Atât în cadrul Stoica, al Brunch și al vieții mele personale, încerc să găsesc un echilibru, să prioritizez relațiile umane și dezvoltarea strategică. Pun foarte mare preț pe echipele noastre și încerc să aduc alături de mine oameni motivați cu adevărat să ajute. Cred că acesta este firul roșu în tot ce fac”, povestește Andrei Stoica, fondatorul Brunch, într-un interviu acordat SpotMedia.ro.
Ce face, mai exact, Brunch? Ce înseamnă această colaborare online între dezvoltatorii de website-uri, agenții și clienți.
Brunch este o aplicație care îți permite să adaugi comentarii și sugestii pe orice website live. Este suficient să introduci url-ul site-ului tău, iar apoi vei putea lăsa comentarii care să explice ce vrei să schimbi la nivel de conținut sau de design.
Este ușor de folosit și intuitivă și nu necesită aptitudini tehnice complexe din partea utilizatorilor săi.
Prin intermediul platformei, experții, cei care dezvoltă sau optimizează website-uri, pot discuta cu clienții lor propunerile direct în contextul website-ului. În felul ăsta colaborarea se întâmplă ca atunci când oamenii sunt față în față.
Cine sunt clien’ii si cum folosesc produsul?
Primii utilizatori am început să îi avem încă din 2020 și primul a fost chiar echipa stoica.co, care a început inițial proiectul.
În 2021 am avut primul utilizator plătitor, totuși, care a apărut chiar fără un efort direct din partea noastră, a găsit website-ul pe Internet după o căutare și a început să folosească produsul nostru.
Sabine Harnau de la From Scratch este copywriter, director de creație și coach și folosește Brunch pentru a propune modificări clienților cu care lucrează.
Adaugă în general modificările în platformă și trimite clientului un link prin care poate vedea modificările propuse chiar în contextul website-ului live.
Cum s-a născut proiectul Brunch și care a fost investiția?
Brunch a apărut dintr-o nevoie cu care ne-am confruntat de multe ori la agenție – procesul complicat de a da și a primi feedback atunci când implementăm un website pentru un client.
Deseori primim printscreen-uri, participăm la multe discuții telefonice sau trebuie să trecem prin emailuri lungi pentru a putea înțelege ce își dorește clientul și ce trebuie schimbat.
Am vrut o opțiune mai simplă de a gestiona această parte a muncii noastre și, pentru că nu am găsit o aplicație potrivită, am decis să o creăm noi.
Am început să lucrăm la Brunch de anul trecut și am început să promovăm aplicația mai intens în vară, odată cu parteneriatul cu Mihai Ivașcu (prin Ulpia Ventures) și angajamentul de 250.000 de euro.
Acum rulăm o campanie de crowdfunding pe SeedBlink, prin care ne propunem să ridicăm 285.000 de euro, la o evaluare de 2,3 milioane de euro.
Ce înseamnă că ați ”ridicat” deja o runda de 250.000 de euro? Care este sistemul?
Pentru a ne ajuta să creștem, să ne promovăm și să atragem clienți, Mihai Ivașcu (prin Ulpia Ventures) a decis să se alăture echipei cu participare activă ca executive chairman și un angajament de 250.000 de euro în mai multe runde de finanțare.
Prima rundă a fost un transfer direct, bani în bancă, încât să putem începe să construim echipa și să accelerăm ritmul de dezvoltare a produsului.
Pentru a doua rundă participă ca investitori principali în campania începută pe SeedBlink, urmând ca în 2022, dacă reușim sa ne atingem obiectivele și să creștem suficient de repede, să începem o a treia rundă de finanțare la o evaluare de 10 milioane de euro.
În felul ăsta Mihai și echipa de la Ulpia ne ajută să susținem un ritm accelerat de creștere și sunt partenerii noștri în tot procesul ăsta, pas cu pas.
Încercăm să atragem parteneri care să susțină dezvoltarea produsului până construim o structură profitabilă (în care banii din abonamente acoperă toate cheltuielile) sau care (atunci când o să avem suficienți utilizatori plătitori) să poată să susțină o creștere accelerată.
La fiecare pas vindem o parte din business, dar asigurându-ne că valoarea “cumpărată” de fiecare partener nou crește cu fiecare rundă.
Ne puteți spune mai multe despre listarea de acum pe SeedBlink? Ce planuri de business aveți?
Pe 30 septembrie 2021, ne-am listat pe platforma de crowdfunding SeedBlink, cu scopul de a atrage o nouă investiție, de 285.000 de euro.
Această finanțare ne-ar permite să dezvoltăm noi funcționalități pentru aplicație, să atragem mai mulți utilizatori și să ne extindem vizibilitatea pe plan internațional.
Suntem foarte flexibili și ne dorim ca Brunch să răspundă cât mai bine nevoilor clienților noștri, așa că păstrăm o legătură apropiată cu ei.
Luăm constant feedback de la utilizatori și de la partenerii noștri și vrem să venim cu update-uri și noi integrări, astfel încât să simplificăm și să ușurăm viața dezvoltatorilor de conținut și design web și a clienților lor.
Dezvoltarea produsului e un proces care se întâmplă în etape și cu fiecare pas încercăm să ne asigurăm că direcția e bună și construim ceva util și scalabil încât pe termen lung să putem ajunge la cât mai mulți utilizatori.
Pentru sfârșitul anului 2021 și prima parte a 2022 vrem să avem primii 100 de utilizatori activi pe platformă și împreună cu ei să construim următorii pași. E important să ne asigurăm că avem o variantă a produsului într-adevăr utilă și o comunicare ușor de recunoscut înainte să accelerăm ritmul de creștere pe partea de achiziție de utilizatori. Construim pas cu pas.