Airbus prezintă trei noi concepte pentru primul avion comercial cu zero emisii din lume.
Aeronava va putea fi operaționalizată începând din 2035, conform unui comunicat remis SpotMedia.ro.
Fiecare concept are o abordare diferită și explorează diverse opțiuni tehnologice și configurații aerodinamice.
Airbus elimină 15.000 de locuri de muncă, din cauza crizei aduse de coronavirus
”Aceste concepte se bazează pe hidrogen ca sursă de putere principală – opțiune care, pentru Airbus, oferă perspective excepționale pentru a deveni o sursă de combustibil aeronautic și care, cel mai probabil, va fi o soluție și pentru industria aeronautică, dar și pentru alte industrii care doresc să își atingă obiectivele de protejare a mediului”, conform sursei citate.
Cred cu tărie că utilizarea hidrogenului – ca și combustibil sintetic, dar și ca sursă de putere principală pentru zborurile comerciale – are potențialul de a reduce semnificativ impactul industriei de aviație asupra mediului înconjurător
Guillaume Faury, CEO Airbus
Conceptele
Cele trei concepte sunt denumite “ZEROe”.
Ele includ:
Un design turbofan - cu 120-200 pasageri. Are o autonomie de zbor de 2,000+ mile nautice și poate să efectueze zboruri transcontinentale și susținute de un motor modificat gaz-turbină pe hidrogen – și nu pe combustibil de avion, prin combustie. Hidrogenul lichid va fi depozitat și distribuit prin rezervoare plasate în spatele peretelui etanș de compartimentare spate.
Un design turboprop - până la 100 pasageri. Utilizează un motor turbopropulor în locul unuia cu turboventilatoare. Este susținut de combustie de hidrogen în motoare modificate gaz-turbină, capabile să efectueze zboruri de mai mult de 1,000 de mile nautice. Este potrivit pentru zboruri de scurtă durată.
Un design fuziune aripi/corp - până la 200 pasageri. E un concept în care aripile fuzionează cu corpul aeronavei, cu o autonomie de zbor similară cu conceptul turbofan. Fuzelajul excepțional de lat oferă multiple opțiuni pentru depozitarea și distribuirea hidrogenului, dar și pentru dispunerea cabinei.
Sursa citată mai arată că pentru a se adapta noilor provocări, aeroporturile vor trebui să susțină transporturile de hidrogen și infrastructura de realimentare în funcție de necesitățile zilnice.
Tranziția către hidrogen, ca sursă de putere principală pentru aceste concepte de avioane, va necesita acțiuni clare din partea întregului ecosistem aviatic. Susținuți de guvern și partenerii din industrie, putem face față acestei noi provocări. De a utiliza la scară largă energia regenerabilă și hidrogenul, pentru un viitor durabil al industriei de aviație.
Guillaume Faury, CEO Airbus