Economia inovației își continuă performanțele record, în ciuda provocărilor globale trecute (pandemia de COVID-19) și a celor actuale (războiul din Ucraina). Odată cu evoluția Web 3.0, peisajul tehnologiei se schimbă într-o viteză masivă, ceea ce este foarte avantajos pentru mai multe domenii din sfera economiei – trebuie doar să ținem pasul!
În lumea antreprenoriatului, este chiar interesant de observat noul val de startup-uri în plină expansiune, dar și cele deja existente care își reînnoiesc strategiile și planurile de investiții pentru a deveni globale. Această trecere la nivel global este adesea descrisă ca un proces mai mult sau mai puțin gradual, începând cu creșterea exporturilor sau aprovizionarea globală, urmată de o prezență internațională modestă care se poate atinge datorită accesibilității Web 3.0.
Așadar, dacă vrei să treci la un nou nivel în lumea antreprenoriatului, iată 5 cele mai importante investiții pentru globalizarea firmei tale:
Infrastructură IT și automatizare
Programele de software și sistemele informatice vor face viața mult mai ușoară în orice tip de afacere. Să ne imaginăm că ai o firmă de arhitectură - există programe care te pot ajuta cu simularea modelelor în 3D, astfel încât să obții o imagine mai clară a ceea ce trebuie proiectat în realitate. De asemenea, clienții tăi își vor dori să aibă o reprezentare vizuală a proiectului, iar investiția în IT va încuraja inovația în companie, ceea ce va duce la o notorietate mai mare la scară largă.
Un alt motiv pentru care investiția în automatizare și IT este vitală pentru globalizarea firmei este pentru reducerea efortului uman cu anumite sarcini. Activitățile profesionale repetitive care, în mod normal, ar putea dura ore întregi, pot fi foarte simplu finalizate în doar câteva minute. Acest lucru va însemna că toate procesele de afaceri vor fi raționalizate pentru eficiență maximă și vei câștiga un avantaj primordial pe piața concurențială.
Marketing, website și social media
Nimeni și nimic nu poate exista astăzi fără un plan de marketing bine pus la punct, de un website optimizat pentru toate device-urile și o prezență puternică pe social media pentru angajarea potențialilor clienți în povestea firmei tale.
Planul de marketing, website-ul și paginile de social media acționează în 3 direcții majore, promovând evoluția firmei tale la scară majoră:
- Te ajută să rămâi conectat cu clienții și potențialii clienți chiar dacă nu ai un sediu fizic stabilit sau ai, dar doar la nivel local sau regional. Îți poți oferi produsele și serviciile fără să intri în contact direct (față în față) cu consumatorii;
- Acționează ca o imagine de brand, ceea ce va stimula consumatorii să-ți recunoască activitatea imediat, după culoare, logo, tonalitatea de adresare etc.;
- Îți permite accesul la o bază de clienți nelimitată. Gândește-te în felul următor: deschizi un magazin în Cluj-Napoca, având obiectivul de a transforma afacerea în franciză în următorii 2-3 ani. Dar, în primul an de activitate, doar locuitorii orașului Cluj-Napoca vor avea acces la produsele tale. Dacă treci în online, treci, automat, la nivel național și chiar global. Cu o strategie bună de marketing, ești vizibil pentru toată lumea - și pentru locuitorii din București, dar și pentru cei din Amsterdam.
Pentru a putea fi recunoscut la nivel global, este esențial să-ți optimizezi prezența online și într-una sau mai multe limbi de circulație internațională, pe lângă cea de origine. Chiar și descrierile produselor și/sau serviciile trebuie să fie înțelese de toată lumea. Deci, în plus față de marketing, website și social media, trebuie să investești în serviciile unui birou de traduceri specializate pentru companii.
Training și dezvoltare profesională
Potrivit sondajelor internaționale realizate în timpul și după pandemia de COVID-19, mai mult de 70% dintre angajați consideră că trebuie să continue să învețe lucruri noi pentru a răspunde evoluției cerințelor locurilor de muncă la scară largă. Gândește-te la toate progresele și piețele noi care s-au dezvoltat în ultimul timp.
Investirea în training și dezvoltare profesională duce la inovația organizațională. Crearea unei culturi organizaționale axate pe formare continuă și dezvoltare profesională stimulează dorința de îmbunătățire continuă, îi provoacă pe angajați să se inoveze ei înșiși, produsele organizaționale și chiar organizația în ansamblu, stimulând, desigur, globalizarea afacerii în ansamblu.