Se pot parcurge 100.000 km cu un set nou de anvelope?

Se pot parcurge 100.000 km cu un set nou de anvelope?

Datorită ofertei extrem de variate și a sezonalității acestora, alegerea unei set nou de anvelope este mereu o provocare pentru șoferi. Cu toții ne dorim însă ca anvelopele proaspăt cumpărate să ne țină cât mai mult. Însă care e numărul maxim de kilometri care pot fi parcurși cu un set de anvelope? Răspunsul la această întrebare depinde însă de mai mulți factori pe care îi vom analiza mai jos.

Iată 10 factori care influențează uzura anvelopelor și determină numărul maxim de km pe care îi poți parcurge cu un set:

1. Textura cauciucului

ADVERTISING

Anvelopele de vară sunt mai dure și faci cei mai mulți km. Cele de iarnă, fiind mai moi, generează o frecare mai mare, deci și o uzură pe măsură. Testele făcute de producătorii de anvelope spun că roțile de iarnă folosite pe timpul verii se vor toci de două ori mai repede decât cele dedicate special acestui anotimp.

2. Rezistența la rulare

O anvelopă din clasa de consum A are o rezistență la rulare mică datorită frecărilor scăzute. Cu cât frecarea este mai mică, cu atât cauciucul se va uza mai greu! Rezistența la rulare cea mai mică e în timpul verii, pe asfalt, cu anvelope de vară de calitate, pe care le poți găsi chiar acum la reducere, dacă intri pe site-ul Altex.ro.

ADVERTISING

3.     Viteza

Viteza de rulare influențează în mod direct gradul de uzură. Cu cât viteza este mai mare, cu atât frecarea și uzura cresc. Ideal e sa mergi până în 100 km/h. Taximetriștii și cei care rulează preponderent în oraș sunt cei mai fericiți din acest punct de vedere.

4.     Presiunea în roți

O presiune diferită/scăzută în roți determină o uzură inegală. Schimbarea poziției acestora, pentru a reduce aceste diferențe, funcționează doar pe moment, însă pe termen lung uzura va fi tot mai accentuată.

ADVERTISING

5. Stilul de conducere

Un stil de conducere agresiv, cu manevre bruște și frânări dese, va crea mută tensiune în anvelope. La fel, plecările de loc cu scârțâieli, sau drifturile din parcări, vor grăbi extrem de mult finalul ciclului de folosință a unui set de cauciucuri.

6. Geometria roților

Dacă dai într-o groapă mai mare, sau pur și simplu ai schimbat câteva piese în angrenajul de rulare, este obligatoriu să mergi la un service pentru un reglaj al direcției.

7. Lățimea anvelopei

Cu cât o anvelopă este mai lată, cu atât frecarea este mai mare și uzura mai pronunțată. Este dovedit faptul că un cauciuc mai lat de 250 mm se va uza mult mai repede decât unul de 195 mm.

8. Suspensia

O mașină cu suspensie adaptivă/variabilă sau pneumatică va avea implicații mult mai puternice asupra coeficientului de uzură al anvelopei. Acest gen de suspensie are rolul de a menține un contact foarte bun cu asfaltul, care va produce, la rându-i, o uzură mai puternică.

9. Greutatea

Cu cât masa mașinii este mai mare, cu atât uzura crește. Acest lucru se întâmplă ca urmare a presiunii exercitate pe anvelope, care creează un contact mult mai puternic cu suprafața de contact.

10. Profilul anvelopelor

Cauciucurile cu puține ramificații și mai multe canale de evacuare a apei sunt cele mai rezistente, datorită frecărilor reduse.  

Analizând toți acești 10 factori, poate fi trasă o concluzie simplă: dacă cumperi un set de anvelope de vară premium și-l folosești doar în respectivul sezon, nu mergi cu viteză, nu încarci mașina în exces și conduci regulamentar, sunt toate premisele să le poți rula chiar și 100.000 de km!