De ce nu trebuie să circuli cu anvelope vechi

De ce nu trebuie să circuli cu anvelope vechi

Anvelopele sunt una dintre cele mai importante părți ale mașinii. Singurul punct de contact pe care îl avem cu șoseaua. Din acest motiv, trebuie să le acordăm mereu atenția cuvenită.

În fiecare zi suntem tot mai conștienți de importanța acestora în siguranța noastră. Dar chiar și așa avem tendința să circulăm cu anvelope vechi.

În plus, de multe ori, nu acordăm atenție nici direcției, nici unghiurilor anvelopelor. Deși, apelarea la servicii de geometrie roți, ar trebui sa fie prioritară pentru siguranța noastră. Pentru a beneficia de ele putem lua legătura cu cei de la CAFY JR SERVICE & SPALATORIE, care oferă servicii complete de roți.

ADVERTISING

Iată care sunt pericolele la care te expui, dacă nu ai grijă de anvelope sau nu le înlocuiești cu unele noi:

Pană de cauciuc

Banda de rulare a unei anvelope are o cantitate considerabilă de cauciuc și caneluri. Acestea nu servesc doar la evacuarea apei în caz de ploaie sau la îmbunătățirea aderenței. Sunt și un element de protecție contra obiectelor de pe șosea. O anvelopă în stare proastă, cu bandă mică sau presiune proastă, este mai predispusă la pene.

Explozie cauciuc

Când anvelopa se roade, își reduce foarte mult rezistența. La fel se întâmplă dacă presiunea este mai mică decât ar trebui. Deși mulți oameni nu cred acest lucru, se poate produce o explozie atunci când lovești o bordură cu viteză redusă. Sau când treci peste o groapă poți distruge janta. Astfel, există riscul să pierzi total controlul asupra mașinii. Așa că, în cazul în care ai probleme cu anvelopele, apelează la serviciile service-ului amintit mai sus. Pentru a afla, de exemplu, geometrie roți preț, poti intra pe site-ul său.

ADVERTISING

Deformarea anvelopelor

Datorită acțiunii forțelor, o anvelopă se poate deforma la virare. Greutățile pe care acestea le susțin depășesc imaginația noastră. Flancul lateral este cel care suferă cel mai mult în aceste situații. Deci, dacă anvelopa se rostogolește cu o presiune mai mică decât cea recomandată, aceasta poate fi cauza alunecării. Reține că anvelopele exterioare sunt cele care susțin toată greutatea curbei. Dacă alunecă, cel mai probabil te vei răsturna.

Desprinderea benzii de rulare

De multe ori se întâmplă ca o bandă de rulare să se desprindă complet. Vedem des camioane cu o astfel de problemă. Cu toate acestea, și alte vehicule se pot confrunta cu ea. Principalele cauze sunt o reșapare proastă sau presiunea scăzută din anvelope. Consecințele? Pierderea controlului mașinii.

ADVERTISING

Consum mai mare

Anvelopele în stare proastă nu-ți pun în pericol doar siguranța. Ci și economiile. Vei face plinul de combustibil mai des. Dacă presiunea în anvelope nu este corespunzătoare, va crește consumul. O cheltuială suplimentară periculoasă pentru bugetul tău.

Defecțiuni la tracțiunea integrală

Vehiculele cu tracțiune integrală pot avea probleme mecanice foarte grave. Asta dacă nu verifici starea anvelopelor. Acestea utilizează, în general, o distribuție variabilă a tracțiunii, ceea ce determină uzura neuniformă a anvelopelor, la fel ca în cazul mașinilor cu tracțiune față sau spate. Cu toate acestea, în cazul 4x4-urilor, dezechilibrul poate duce la ruperea diferențialului. O defecțiune care implică un cost de reparație mare.

Creștere riscul de alunecare

O anvelopă uzată are o aderență mai mică decât una veche. Reține că benzile de rulare trebuie să aibă o adâncime de cel puţin 1,6 mm în jurul circumferinţei anvelopei. Așa spune legislația europeană. Așa că verifică adâncimea benzii de rulare. Atât în interior, cât și în exterior.

Dacă anvelopa și-a pierdut toată banda de rulare, pericolul este mai mult decât real. Ceva similar se întâmplă atunci când există apă pe drum. Dacă anvelopa și-a pierdut banda de rulare, riscul de pierdere a controlului este mai mare atunci când mașina hidroplanează.

Pierderea confortului

În cele din urmă, trebuie să vorbim despre confort. Producătorii de anvelope se străduiesc din ce în ce mai mult să producă anvelope cu o bună aderență sau durabilitate. Dar nu uită nici de confort. A devenit din ce în ce mai important. Dacă conduci cu o anvelopă prea umflată, confortul ocupanților va fi afectat. La fel se întâmplă dacă anvelopa nu este echilibrată bine sau uzura este neuniformă. În toate cazurile, vor apărea vibrațiile.Treptat, anvelopele vor deveni și incomode, și nesigure.

Așadar, având în vedere cele prezentate mai sus, îți recomandăm să circuli mereu cu anvelope în cea mai bună stare. Drum bun îți dorim!