Premieră la Cluj: 524 de funcționari publici acordă audiențe online. Ce este şi cum funcţionează Tichetul Albastru

Premieră la Cluj: 524 de funcționari publici acordă audiențe online. Ce este şi cum funcţionează Tichetul Albastru
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primăria Cluj-Napoca a lansat un nou serviciu de comunicare directă cu cetățeanul în care 524 de funcționari publici și personalul de conducere din cadrul Primăriei vor putea comunica direct, online, cu localnicii, a anunțat Emil Boc pe pagina sa oficială de Facebook.

https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/3432288130193321

Astfel, edilul precizează că există două modalități de comunicare, în funcție de necesitatea cetățeanului.

”Pentru acest lucru, există deci 2 proceduri puse la dispoziție de către Primăria municipiului Cluj-Napoca.

Pe de o parte, există procedura audiențelor, care pot fi acordate și online de către primar, viceprimari, administrator public, secretar general și directori (detalii, pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca, www.primariaclujnapoca.ro., la secțiunea Administrație/Informații publice/Audiențe).

ADVERTISING

De asemenea, în cadrul procesului de digitalizare a serviciilor oferite cetățenilor, Primăria Cluj-Napoca a introdus de luni, 4 octombrie 2020, Tichetul Albastru - o nouă procedură online având ca scop îmbunătățirea relației dintre cetățeni și funcționari".

Dosare rezolvate fără riscuri, în pandemie

Tichetul Albastru este un serviciu de comunicare directă, la cerere, prin programare online între fiecare cetățean care are o solicitare înregistrată la Primăria Cluj-Napoca și inspectorul (personalul de execuție) care o are în operare, în vederea furnizării unui răspuns și clarificarea unor aspecte privind serviciul administrativ solicitat.

ADVERTISING

Acest tip de interacțiune cu personalul de execuție din cadrul Primăriei este valabil atât pentru cererile care sunt în operare, cât și pentru cele la care s-a primit un răspuns, dar se doresc anumite clarificări, în maximum 30 de zile de la comunicarea acestuia.

Programarea pentru Tichetul Albastru se face cu minimum 48 de ore înainte.

La finalul discuției online, solicitantul primește pe e-mail ”tichetul albastru” – un document care atestă detaliile și concluziile discuției avute.

”Inspectorii Primăriei au fost deja instruiți cu privire la utilizarea noii proceduri, iar dotările tehnice necesare le-au fost puse la dispoziție, astfel încât să putem asigura calitatea interacțiunilor, în cadrul acestei noi proceduri”, mai spune primarul Clujului, care subliniază ca oamenii vor putea comunica online doar cu personalul de execuție.

ADVERTISING

Cum se utilizează TICHETUL ALBASTRU:

Pentru programarea online a unei întrevederi la personalul de execuție din cadrul instituției, solicitantul trebuie să urmeze următorii pași:

1. Se accesează www.primariaclujnapoca.ro, secțiunea Administrație/Programări online/Comunicarea cu publicul/ Solicitare Tichet Albastru.

2. Se introduce numărul de înregistrare al dosarului/cererii, numele și prenumele și data depunerii dosarului/cererii despre care dorește să discute.

3. Se alege data și ora la care dorește să aibă loc comunicarea directă cu angajatul la care se află/s-a aflat cererea/dosarul în operare.

4. Se completează câmpurile cu numărul de telefon și adresa de e-mail.5. Se va primi pe e-mail link-ul întrevederii online, programată conform datelor completate.

6. Durata maximă a întâlnirii este de 15 minute și se desfășoară prin platforma WebEx.

La solicitarea cetățeanului, întrevederea poate să se desfășoare și telefonic sau, în ultimă instanță (când condițiile vor permite), fizic, la sediul instituției.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇