Inițiativele de marketing sunt esențiale în prezent în orice domeniu și presupun abordări concentrate atât pe diferențiatorii produselor și serviciilor, cât și pe legăturile temeinice cu publicul țintă. Toate acestea realizate în mod autentic, pentru a câștiga și, mai important, menține încrederea.
Însă cum ajunge o campanie de marketing să fie eficientă și să genereze rezultatele dorite? Ce o deosebește de strategiile subperformante, care pot implica resurse considerabile?
Am discutat despre toate acestea și despre propunerea nr. 1 – abordările out-of-the-box, cu reprezentanții agenției Sag Media Communications, specializată în comunicarea integrată de marketing și campanii de marketing digital.
Oferă mesajelor „acel ceva” atractiv
Pentru a te face remarcat și a câștiga audiența de partea ta, este nevoie de ingeniozitate și de personalizare. Poate că tacticile și canalele de comunicare sunt limitate, însă asta nu constituie un impediment când știi cum să stârnești interesul.
„Marketerii au la îndemână instrumente similare pentru a demara o campanie. Și totuși, nu toți ajung să implementeze campanii de efect.
Dacă mesajul se pierde în zgomotul concurenței, atunci te alături corului și vocea ta dispare în mulțime. Ideile neconvenționale, ieșite din tipare, sunt cele care atrag atenția, care au potențial de viralizare. Este o adevărată artă să poți vorbi publicului în manieră convingătoare, utilizând insighturile și un stil caracteristic acestuia, fără a te îndepărta de obiectivele business stabilite”, punctează Andreea Paleologu, Account Director Sag Media Communications.
Anticipează și chiar dă startul unor noi trenduri
Preferințele consumatorilor se schimbă constant, se rafinează, evoluează în special la nivelul generațiilor diferite de consumatori, prefațând astfel noi tendințe emergente. Ca atare, e de înțeles de ce anumite tehnici de comunicare și persuadare folosite în trecut și-au pierdut din relevanță.
Care să fie soluția în acest caz? Focusarea pe oportunitățile și alternativele oferite de situație, nu pe problemă în sine.
„Deși poate părea înfricoșător să ieși din tipare și să renunți la elementele familiare, care îți oferă siguranță și confort în derularea activităților, adesea este cea mai bună decizie pe care o poți lua. Bineînțeles, acest curaj de revitalizare a mediului de lucru nu presupune ignorarea sau evaluarea nerealistă a riscurilor existente, ci urmărirea împrejurărilor favorabile, care-ți dau șansa de a lansa un nou trend, de a cuceri lumea prin nonconformism. Când devii deschizător de drumuri, notorietatea vine la pachet cu interes și apreciere din partea audienței”, adaugă Damiana Ilinca, Senior Account Manager Sag Media Communications.
Încurajează implicarea publicului țintă
Prin abordările inedite, granița „client – furnizor de servicii sau produse” se estompează, fiind înlocuită de o legătură mai apropiată, bazată pe un set numeros de caracteristici comune. Așadar, transmis corect – prin canalele și vehiculele potrivite – conținutul nu mai emană caracterul publicitar pe care mulțimile încearcă din răsputeri să-l evite, ci dimpotrivă.
„Atunci când publicul vizat rămâne nepăsător, este evident că acesta nu a fost înțeles pe deplin, iar mesajele nu au fost formulate destul de atractiv încât să încurajeze suficient interacțiunile. Conceptele care le rămân utilizatorilor în minte sunt cele care dau viață, de cele mai multe ori, efectului de Word of Mouth. Grație lui, persoanele ajung să privească brandul drept un creator de conținut, în vreme ce campania sa se transformă într-un subiect relevant de discuție”, aduce în atenție Cristian Paleologu, Managing Partner Sag Media Communications.
Aduce creativitatea în prim-plan
Multe companii aleg să-și creioneze campaniile de marketing și după concurență, dar implicit, prin această alegere, ajung să piardă din originalitate, ba poate chiar să creeze confuzie în mintea consumatorului și să sprijine, în mod involuntar, poziționarea competitorilor pe primele poziții.
„În marketing, creativitatea joacă un rol strategic semnificativ, iar abordările omnichannel permit și chiar valorifică demersurile neconvenționale. Punctele de contact trebuie să contureze experiențe atipice, să susțină o călătorie multisenzorială – fapt posibil doar prin autenticitate și eforturi inventive. Întrucât publicul este predispus pierderii interesului, recucerirea lui prin campanii incitante este o nevoie permanentă. Din fericire însă, aceste metode de «seducție» se află într-un progres continuu, asigurând specialiștilor flexibilitatea dorită”, subliniază Carina-Andreea Encuță, Account Manager.
Altfel spus, puterea perspectivelor out-of-the-box este una substanțială. Aceasta constituie un mare avantaj în peisajul marketingului contemporan, unde lupta pentru atenția consumatorilor este una intensă. De la diferențierea pe piața de referință, la setarea unor noi trenduri emergente, sporirea angajamentului audienței sau inovarea practicilor din domeniu, toate pot fi obținute cu tact, răbdare și determinare.
Despre Sag Media Communications
Sag Media Communications a fost înființată în anul 2011, la inițiativa co-fondatorilor Andreea și Cristian Paleologu. Agenția MarCom oferă servicii de comunicare integrată de marketing și digitalizare (website development, digital branding, PR, social media, dezvoltare de conținut și campanii online sau omnichannel).
În prezent, promovează lucrul remote cu echipe operaționale în București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara (România), precum și în Ungaria, Portugalia, Spania și Cehia.
Agenția le oferă colaboratorilor campanii MarCom (de marketing și comunicare) ce generează atât brand awareness, cât și conversii, dar și consultanță pentru acces la piețe noi, cum sunt, printre altele, Ungaria, Republica Cehă, Portugalia, Elveția, Germania, Franța, Spania, Portugalia.