Cancerul de sân este cel mai răspândit tip de tumoră în rândul româncelor, iar conform unui raport Globocan (Global Cancer Observatory), în 2020 numărul de cazuri noi a crescut cu peste 30% față de 2019, depășind 12.000 de pacienți. Aproape 4 din 10 femei care au fost diagnosticate anul trecut au pierdut lupta cu boala, deși acest tip de cancer poate fi vindecat, dacă este depistat din timp. În acest context, Provident și Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA extind parteneriatul pentru lupta împotriva cancerului la sân și derulează, pentru al doilea an la rând, campania de prevenție și conștientizare ,,20 de minute pentru viața ta’’.
Inițiativa se înscrie în demersul Provident de a încuraja oamenii să aloce timp pentru unul dintre lucrurile care nu se pot cumpăra: sănătatea. Astfel, pentru a doua oară, compania organizează o campanie de screening pentru cancer mamar de care pot beneficia toate cele aproape 1.400 de angajate din întreaga țară.
De la debutul acestei campanii, în anul 2019, peste 61% din angajatele din echipa Provident s-au testat cel puțin o dată la unul dintre centrele Regina Maria din țară. Deși câteva colege au avut nevoie de investigații suplimentare, în niciunul dintre aceste cazuri nu a fost identificat carcinomul mamar instalat. Până pe 30 noiembrie, angajatele Provident se vor putea testa gratuit la oricare dintre centrele de imagistica din rețeaua națională Regina Maria.
Cei mai mulți dintre clienții Provident, 57%, sunt femei, cu vârsta medie de 51 ani și peste 42% locuiesc în mediul rural. Deși sunt persoane aflate în segmentul de vârstă de risc, acest control de rutină este realizat de foarte puține dintre ele, în special din cauza lipsei informațiilor și a accesului la infrastructură medicală. Prin intermediul acestei campanii, clientele Provident vor beneficia de un discount de 30% pentru efectuarea unei mamografii pentru depistarea cancerului de sân, în oricare dintre cele 11 centre de imagistica din rețeaua națională Regina Maria.
,,Femeile au o listă foarte lungă de priorități – au grijă să aibă rezultate bune la locul de muncă apoi găsesc timp să îi susțină pe cei de acasă și să se ocupe și de sarcini care consumă mult timp. Majoritatea colegilor mei sunt femei și am observat deseori că încearcă să își organizeze programul pentru a „bifa” cât mai multe dintre sarcinile pe care le au de-a lungul unei zile. Prinse în această rutină, multe dintre colegele mele și, probabil multe dintre femeile din România, se lasă pe sine pe ultimul loc, astfel că nu găsesc 20 de minute pentru sănătatea lor, decât atunci când poate fi deja târziu. Acum cred că este cel mai bun moment să afle că sunt bine și să meargă la test,” a declarat Florin Bâlcan, directorul general al Provident Financial România.
„Descoperit în stadii incipiente, cancerul de sân poate fi tratat cu succes. Să-l învingem împreună printr-o prevenție constantă și corectă: ecografia anuală și mamografia după 40 ani. Doar așa putem depista anomaliile incipiente ale sânului și putem preveni cu succes cel mai frecvent tip de cancer la femei, cancerul de sân. Mergi la medic și dăruiește-ți sănătate. Mamografia este singura metodă de screening și este salvatoare de vieți," explică dr. Isabela Botea, medic radiolog cu competență în senologie imagistică, în cadrul Centrului de Excelență în Patologia Sânului din Spitalul Euroclinic, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA.
Informații suplimentare despre campanie pot fi consultate pe pagina ,,20 de minute pentru viața ta’’. De asemenea, spotul de campanie poate fi urmărit aici.
Despre Provident Financial România
Provident Financial România face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,1 milioane de clienți în 9 țări din Europa, precum şi în Mexic și Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Sud-Est și companie internaţională listată la Bursa din Londra.
Din 2006, Provident a investit în România peste 325 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 113 milioane de euro. Cu aproape 2.000 de angajaţi, compania este al doilea cel mai mare angajator britanic din România. Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială - programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate - în care a investit până acum peste 1,2 milioane de euro.