Primul weekend de februarie începe grandios, la Opera Națională București, cu „Aida” de Verdi și „Madama Butterfly” de Puccini

Sprijină jurnalismul independent
Donează acum
Aida_2

În perioada 1-2 februarie 2025, Opera Națională București aduce în atenția publicului iubitor de artă lirică două dintre cele mai fermecătoare și populare titluri din repertoriul clasic universal: Aida de Verdi (1 februarie) și Madama Butterfly de Puccini (2 februarie).

Aida (de Giuseppe Verdi) – sâmbătă, 1 februarie, ora 18:30

Dincolo de povestea de dragoste – atemporal tragică – dintre Aida (soprană) și Radamès (tenor), această operă verdiană are un merit excepțional: abordează o serie de teme politice spinoase, care rămân extrem de actuale până astăzi. Plasată în mijlocul unui război dintre Egipt și Etiopia, Aida de Verdi reliefează cu putere tensiunea dintre puterea imperială și identitatea națională. Aida, o prințesă etiopiană înrobită în Egipt, întruchipează acest conflict în timp ce navighează antagonic între iubirea pentru comandantul militar egiptean Radamès și datoria față de propria patrie și familie. Lupta internă a Aidei reflectă tensiunea politică mai largă a epocii de construcție națională în care opera a fost scrisă (secolul XIX), în paralel cu lupta popoarelor de afirmare națională și de ieșire de sub dominație străină (cazul românesc și italienesc sunt istoric sugestive în acest sens).

Madama_3

Madama Butterfly (de Giacomo Puccini) – duminică, 2 februarie, ora 18:30

Puțină lume știe că înainte de a deveni una dintre cele mai iubite și mai puse în scenă opere din lume, Madama Butterfly a fost un lamentabil eșec. Giacomo Puccini a compus cinci variante diferite ale acestei opere. Din cauza finalizării sale întârziate și timpului insuficient de repetiție, prima versiune (cea din 17 februarie 1904 care a avut premiera la Scala din Milano) a fost un eșec imens și, prin urmare, opera a fost rapid retrasă. Ulterior, Puccini a revizuit substanțial partitura, fragmentând actul al doilea în două părți separate (corul Humming formând o punte între actul II și actul III). La următoarea reprezentație, pe 24 mai 1904, la Brescia, versiunea revizuită a fost un succes instantaneu. Versiunea considerată standard astăzi și cea mai frecvent interpretată este cea de-a cincea și ultima variantă, datând din 1907. Așadar, Madama Butterfly incumbă – pe lângă multiple calități lirice și muzicale – și o lecție despre perseverență: pe care este bine să nu o uităm niciodată.

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

Sponsori: Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, BCR, Rețele Electrice și PPC Romania.

Parteneri: Laguna, Market Aroma, Yokko The Fashion Store, Secuiana, Marelbo, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Băneasa Shopping City, Electrolux, Techir, Sansha.

Partener cultural de mobilitate: Suzuki.

Parteneri media: spotmedia.ro, Digi24, Europa FM, Euronews România, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Actualități, RFI România, Romantic FM, Radio Seven, Radio Itsy Bitsy, România TV, Kanal D, Zile și Nopți, Agerpres, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, 9am.ro, Kudika, Garbo, Romania Journal, Grupul de Presă SEMNAL, Nine O’Clock, Mediatrust.