Oxigenul a fost descoperit la cea mai mare depărtare în Univers

O galaxie îndepărtată, descoperită recent de Telescopul spațial James Webb, s-a dovedit a avea oxigen.

Descoperirea a fost certificată cu ajutorul unui alt instrument, Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA).

Acesta din urmă, un radiotelescop interferometric situat la altitudinea de 5.100 m, în deșertul Atacama din Chile, a fost orientat înspre galaxie, certificând existența acesteia.

În plus, emisiile galaxiei GHZ2/GLASS-z12, văzute de noi acum, dar care datează la 367 de milioane de ani după Big Bang, sugerează că aceasta are oxigen, scrie IFL Science, care citează jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Conform calculelor oamenilor de ştiinţă, oxigenul ar trebui să fie un element comun în Univers, regăsindu-se imediat după hidrogen şi heliu. Cu toate acestea, în practică, el se dovedește destul de greu de găsit.

Folosind radioastronomia şi spectroscopia, cercetătorii au identificat doar de trei ori oxigenul molecular în afara sistemului nostru solar, o singură dată în afara galaxiei noastre.